1.3.11

5 cm per second






Geçtiğimiz haftasonu İzmir'in ender festivalleri arasında yer alan Japon filmleri festivali gerçekleşti. Ben de sayesinde muhteşem görselliklerle dolu bu filmle karşılaşmış oldum.

Kiraz çiçekleri, ağaç dalından dökülürken saniyede 5 cm olacak şekilde yere düşerlermiş. Bundan yola çıkarak sevgi ve mesafeler üzerine sessiz ve büyüleyici bir film yapmış, Makoto Shinkai. Hem gerçekçi, hem duygusal hem de felsefi boyutların görselikte birleştiği bir yapıt. Tekrar tekrar izlenebilir, japonca öğrenmek için de ideal:)

2 yorum:

c'est l'heure du the ! ^^ dedi ki...

waow ! mutlaka görmem lazim ! Shinkai'dan, iki film görmüstüm : Voices of a distant star (konusu biraz "uzay filmi" gibi gelebilir ilk bakista ama asil konu, zaman ve ayrilik hakkinda idi) ve, galiba ingilizcesi "Beyond the Clouds, The Promised Place" olan ve maalesef benim için fazla kisa olan bir film yani : film bittigi zaman, tek istedigim sey, bir daha izlemek !
Ve simdi, bahsettigin bu film'i ariyacagim ^^ youpi !! :-)

Fuliyama dedi ki...

kediş! çok sevindim sonunda senin bilmediğin bir mangayı sana önerebildiğime:) afiyetle izle:)
mucksssss