"Her Çılgın Düşünce"

Kelimelerle iç içeyim son zamanlarda. Bir kitap çevirisi teklifi üzerine, uzun zamandır ertelediğim yazınsal yanıma geri dönüyorum. Tam bir keşif, tam bir macera. Sözlüklerin içinde kaybolmak, sözcüklerin anlamlarla olan bağının arasındaki boşlukta durmak, zihnimin farkına varmak...

Tabi ki fotoğraf üzerine bir kitap, çevirmeye kalktığımız. Neyseki yalnız değilim. Bir dostla birlikte anlamlara yeniden anlam verme egzersizi yapacağız. Kitabın adı. "Each Wild İdea" 
(Her Çılgın Düşünce?)

Akademik dili yoğun ve kıvrımlı olsa da, içeriği fotoğraf tarihi ve felsefesi üzerine odaklansa da,
bitirmek üzere olduğum "Var Olmanın Gücü" ile bazı paralellikler kuruyor olmam, algıda seçicilik mi yoksa? 

Kimbilir...

Yine de tamamlayıcı bir egzersiz kalkıştığım. 
Çayımı koydum, perdeyi araladım, manzarama yeniden bir göz attım.
Zihin dünyasının, sözcükler ve anlamlar dünyasının içindeki yolculuğuma başladım. Bu sefer gördüklerime inanarak ya da inanmayarak değil, onları oldukları gibi kabul ederek ve aynı zamanda yazarın özüne, ruhuna inmeye çalışarak...
Her çılgın düşünce, belki de beni çılgına döndürür umuduyla...

Yorumlar

Unknown dedi ki…
ben de su an ayni duygularla kitaplari okuyorum, kelimeler ve anlamlarini ruhunu yakalayarak ozumsemeye çalisiyorum! :)
kolay gelsin !! :-)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sarı Gagalı Siyah Kuş

Fu (Japonca Rüzgar)

Karadeniz, Yente Yaylası ve diğerleri...